Piaţa ar putea avansa în 2011 cu 10-15%
PR-ul de calitate va continua să acapareze o felie tot mai mare în mixul de comunicare
Digitalul îşi continuă ascensiunea, în timp ce se observă şi un avans al proiectelor finanţate din fonduri europene
Interviu oferit, pentru Curierul Naţional, de Hortensia Năstase, Managing Partner Lowe PR
După un an în care piaţa locală de relaţii publice a scăzut cu 10%, 2011 ar putea aduce mai multă acţiune, PR-ul de calitate continuând să acapareze o felie tot mai mare în mixul de comunicare. De asemenea, digitalul va continua să crească, iar piaţa şi-ar putea reveni, avansând cu 10-15 puncte procentuale.
Ce se va schimba, în acest an, în piaţa locală de relaţii publice? Care credeţi că sunt principalele tendinţe, din acest an?
Ceea ce îmi doresc de la anul 2011 este transformarea specialiştilor în PR din spectatori semipasivi în jucători megaactivi. Mă aştept la mai multă acţiune şi mai mult curaj, mai multă deschidere şi dorinţă de a încerca soluţii noi, de a experimenta.
Tendinţa va rămâne una universală - calitatea nu poate fi înlocuită, PR-ul de calitate va continua să acapareze o felie tot mai mare în mixul de comunicare. Iar PR-ul de calitate costă. Digitalul îşi va continua ascensiunea, iar cei care vor înţelege importanţa acestui culoar de comunicare vor fi aici şi peste câţiva ani. Mare parte din eforturile noastre se concentrează în această zonă, iar unii dintre clienţii noştri sunt trendsetteri în proiectele digitale. Dacă vorbim despre serviciile cele mai solicitate în 2011, cred că va predomina în continuare apetenţa pentru comunicarea integrată, pentru consultanţa aplicată, pentru media relations de calitate şi mai ales pentru comunicarea corporate. Evenimentele corporate şi de brand vor recăpăta, încet dar sigur, rolul pe care este firesc să îl aibă în mixul