Sfântul Valentin îşi face reclamă pe email, pe SMS, pe bloguri şi pe Facebook. Pe toate canalele de comunicare curg ofertele speciale de ziua Sfântului. Dintre ofertele care bombardează e-mailurile: crema cu extract de melc sau de caviar, ori cu extract din venin de şarpe
"Pentru a doua oară în viaţa mea am fost la mall. Cu o tipă ok, vorbea puţin. Înăuntru, iadul pe pământ: balonaşe, steguleţe, peste tot numai roz. Atunci m-am prins că era Valentine's. Ea era toată numai zâmbet. Mă pomenesc cu un DJ în faţă, cu un bliţ în ochi şi cu un certificat roz în mână. Ne căsătoriseră pentru o zi. Dintr-odată, fata a început să vorbească încontinuu. Mi-a spus că ştie ea că în adâncurile mele sunt un romantic incurabil. Acuma, eu sufăr de o singură boală: rozofobie".
Vorbele astea le-a strigat un tânăr cocoţat pe un butoi şi cu o portavoce în mână, la metrou la Universitate, acum doi ani. O firmă organizase protest împotriva "siropoşeniilor" de Valentine's Day, 1 şi 8 Martie. Anul acesta, tinerii nu s-au mai cocoţat pe butoi, dar în schimb "siropoşeniile" Sfântului Valentin au curs pe toate canalele de comunicare: pe email, pe SMS, la televizor, pe bloguri şi pe Facebook, cu invitaţii clare şi promoţii.
"Dispozitivul inteligent care îţi analizează pielea", cadou romantic de Sfântul Valentin
De la o firmă de cosmetice, de pildă, pe email am primit invitaţia la "cadouri luxuriante" la jumătate de preţ: cremă cu extract de melc sau de caviar, ori cu extract din venin de şarpe. Plus: "La două seturi comandate vă oferim cadou un dispozitiv inteligent care îţi analizează pielea". Pe Facebook am primit ca mesaj îndemnul de a cumpăra tablouri personalizate cu 20% mai ieftine special de ziua Sfântului şi bonus la împachetare - o inimă, o declaraţie, câteva versuri sau un "te iubesc" scris pe spatele tabloului. "La predarea tabloului, venim