"Catastrofa aeriană nu s-a datorat unor motive tehnice sau erori umane, ci la originea acesteia s-a aflat un factor obiectiv, respectiv condiţiile meteo nefavorabile întâlnite pe traiectul de zbor, a căror evoluţie concretă nu a putut fi prevăzută", au conchis luni 7 februarie 2011 procurorii Secţiei de urmărire penală şi criminalistică (SUPC) din Parchetul instanţei supreme.
Anchetatorii au dispus neînceperea urmăririi penale cu privire la evenimentul aviatic ce a avut loc la data de 26.07.2010, orele 14.42, pe raza localităţii Fundata - judeţul Braşov, pentru caz fortuit.
Elicopterul avea la bord un echipaj compus din şapte membri, din care şase cadre militare din rândul Forţelor Aeriene Israeliene (un pilot comandant, un copilot şi un mecanic de bord, aflaţi în cabina de pilotaj, doi piloţi de rezervă, un mecanic de bord, şi un ofiţer al Forţelor Aeriene Române (observator). Catastrofa aeriană s-a soldat cu moartea violentă a celor şapte cadre militare precum şi cu distrugerea totală a elicopterului.
Cadrele militare israeliene se aflau pe teritoriul României pentru a participa la exerciţiul de antrenament în comun al Forţelor Aeriene Române şi Forţelor Aeriene Israeliene în scopul creşterii eficienţei bilaterale, a nivelului de standardizare şi interoperabilitate în spaţiul aerian operaţional.
Traiectul de zbor aprobat pentru misiune a fost: Boboc, zona Buzău - Verneşti, zona Măneciu - Fundata (cu zbor de antrenament în zonă), zona Câmpulung Muscel - Curtea de Argeş (cu zbor de antrenament în zonă), Vârfu Negoiu - Piatra Craiului - Poiana ţapului (cu zbor de antrenament în aceste zone), Boboc.
Obiectivul misiunii era de instruire a piloţilor pentru efectuarea zborului şi navigaţiei aeriene la munte, la altitudine mare şi înălţime mică faţă de formele de relief şi de efectuare a aterizărilor la cote înalte. @