Bulgaria va avea până la sfârşitul anului 2013 linii de cale ferată de mare viteză, atât pentru transportul de pasageri, cât şi pentru cel de marfă, a declarat directorul general al Companiei Naţionale de Infrastructură Feroviară, citat de agenţia Novinite.
La sfârşitul anului trecut, China a semnat cu Bulgaria un memorandum de cooperare în domeniul transportului feroviar, în care este inclusă dezvoltarea de căi ferate de mare viteză.
Liniile de cale ferată de mare viteză vor fi puse în funcţiune după finalizarea sectoarelor Plovdiv-Svilengrad-graniţa cu Turcia, Plovdiv-Burgas şi Septemvri-Plovdiv, a afirmat Milco Lambrev, directorul general al Companiei de Infrastructură Feroviară.
El apreciază însă că liniile pe care pot fi atinse viteze de peste 200 de kilometri pe oră nu vor fi eficiente economic, pentru că vor necesita investiţii ridicate.
"Teritorilul ţării este caracterizat printr-un teren foarte dificil. Pentru a introduce linii de cale ferată cu viteze de peste 200 de kilometri pe oră va trebui să construim o infrastructură scumpă, precum tunele, poduri sau viaducte, ceea ce ar face aceste proiecte mai costisitoare", a precizat Lambrev.
Bulgaria va avea până la sfârşitul anului 2013 linii de cale ferată de mare viteză, atât pentru transportul de pasageri, cât şi pentru cel de marfă, a declarat directorul general al Companiei Naţionale de Infrastructură Feroviară, citat de agenţia Novinite.
La sfârşitul anului trecut, China a semnat cu Bulgaria un memorandum de cooperare în domeniul transportului feroviar, în care este inclusă dezvoltarea de căi ferate de mare viteză.
Liniile de cale ferată de mare viteză vor fi puse în funcţiune după finalizarea sectoarelor Plovdiv-Svilengrad-graniţa cu Turcia, Plovdiv-Burgas şi Septemvri-Plovdiv, a afirmat Milco Lambrev, directorul general al Companiei de Infrastructură Fe