Reducerea numărului de angajați și a capacităților de producție ale furnizorilor pune la grea încercare industria auto. Uzine importante de pe toate continentele au fost forțate să întrerupă temporar lucrul.
Scăderea vânzărilor de mașini în perioada 2008 - 2010 a forțat producătorii să-și reducă producția. Dacă în 2007 erau asamblate, la nivel mondial, peste 73 de milioane de vehicule, în 2008, producția scădea cu 3,7%, pentru ca, un an mai târziu, regresul să se accentueze: -12,8%. Odată cu reculul producătorilor de vehicule, furnizorii lor au fost nevoiți în prima fază să reducă producția, pentru ca apoi să apeleze la măsuri mai drastice pentru a-și asigura supraviețuirea.
Pe parcursul anilor 2008, 2009 și 2010, sute de producători de componente auto din întreaga lume au dat faliment, au închis unele uzine ori au operat reduceri severe de personal.
Pornind de la aceste date, era limpede încă de anul trecut că, odată cu revenirea cererii la niveluri apropiate de cele din 2007, întreaga industrie auto va trebui să facă mari eforturi pentru a asigura producția necesară acoperirii comenzilor. Din nefericire, eforturile par să nu se fi ridicat la nivelul necesar, așa încât, abia ieșiți din criza vânzărilor, mulți producători mari de automobile s-au trezit în mijlocul unei noi sincope, care afectea-ză componentele necesare producției.
Nume mari, probleme imense
Cu câteva zile în urmă, Ford a închis temporar uzina din Michigan. Chrysler a oprit pentru o săptămână fabrica din Windsor, Canada. Grupul european Volkswagen a stopat săptămâna trecută lucrul la principala sa unitate de producție din Wolfsburg. BMW AG, Porsche SE și Mercedes-Benz au anunțat că problema aprovizionării cu piese devine tot mai acută și este posibil să devină o piedică în calea redresării întregii industrii. „Acum avem comenzi foarte multe. Pentru a face față aceste