Românii sunt cei mai pesimişti consumatori din toată Europa, urmaţi de greci, arată o analiză realizată de grupul GfK la nivelul celor 27 de state membre. Pe o scară care măsoară aşteptările economice ale europenilor, România a obţinut cel mai mic punctaj, de -50 de puncte, iar Grecia, - 39 de puncte, comparativ cu + 29 de puncte, în Germania. "Făcând o comparaţie la nivel european, germanii sunt de departe cei mai optimişti atunci când vine vorba de consum, în vreme ce românii şi grecii o duc cel mai greu", potrivit GfK. Realizatorii analizei explică rezultatele constatate în cazul României şi Greciei prin prisma scăderii PIB, alături de creşterea datoriei publice.
Cetăţenii celor două ţări sunt la fel de neîncrezători şi când vine vorba de venituri. Grecii se află astfel pe primul loc în funcţie de indicatorul care măsoară aşteptările privind veniturile (-47 puncte), urmaţi de români (-43 puncte). În aceste condiţii, nu este de mirare că a scăzut şi apetitul pentru cumpărături în cele două ţări menţionate, până la -38 puncte în Grecia, respectiv -33 puncte în ţara noastră. "Dispoziţia de a cumpăra a fost de asemenea afectată de teama de ceea ce va urma", explică GfK.
Românii sunt cei mai pesimişti consumatori din toată Europa, urmaţi de greci, arată o analiză realizată de grupul GfK la nivelul celor 27 de state membre. Pe o scară care măsoară aşteptările economice ale europenilor, România a obţinut cel mai mic punctaj, de -50 de puncte, iar Grecia, - 39 de puncte, comparativ cu + 29 de puncte, în Germania. "Făcând o comparaţie la nivel european, germanii sunt de departe cei mai optimişti atunci când vine vorba de consum, în vreme ce românii şi grecii o duc cel mai greu", potrivit GfK. Realizatorii analizei explică rezultatele constatate în cazul României şi Greciei prin prisma scăderii PIB, alături de creşterea datoriei publice.
Cetăţeni