Cea de-a 45-a ediţie a galei Super Bowl a fost urmărită, duminică seară, de 111 milioane de telespectatori americani, înregistrând astfel un nou record de audienţă, potrivit datelor publicate de Institutul Nielsen.
Potrivit Nielsen, 111 milioane de persoane au urmărit pe postul de televiziune Fox cea de-a 45-a ediţie a finalei NFL, câştigată de echipa Green Bay Packers, care a învins echipa Pittsburgh Steelers cu scorul de 31-25.
Anul trecut, finala disputată între New Orleans Saints şi Indianapolis Colts a fost urmărită de 106,5 milioane de telespectatori.
"Această ediţie a Super Bowl (din 2011, n.r.) a înregistrat cel mai mare succes pe care l-a obţinut vreodată o ligă sportivă", a spus Pat McDonough, de la Institutul Nielsen.
Comparativ cu gala Super Bowl de duminică, finala Cupei Mondiale la fotbal din 2010, disputată între echipele Spaniei şi Olandei, a fost urmărită de 24,3 milioane de telespectatori, un record pentru un meci de fotbal vizionat la o televiziune americană, potrivit Nielsen.
Potrivit Reuters, care citează reprezentanţi ai postului Fox, gala Super Bowl a fost emisiunea cu cea mai mare audienţă difuzată pe un post de televiziune american, în ultimii 20 de ani.
În 2009, Super Bowl a atras 98,7 milioane de telespectatori, iar în 2008 - 97,5 milioane de telespectatori.
Creşterea de la an la an a audienţelor ilustrează motivul pentru care advertiserii plătesc până la 3 milioane de dolari pentru un spot de 30 de secunde difuzat în timpul meciului.
Gala Super Bowl a fost benefică şi pentru audienţele serialului musical "Glee": episodul difuzat după celebrul eveniment sportiv a atras 26,8 milioane de telespectatori - mai mult decât dublu faţă de audienţele înregistrate în mod obişnuit.