Sindicatele din CFR ameninţă cu greva generală la începutul lunii martie. Feroviarii au deschis, marţi, conflictul de interese la toate unităţile de cale ferată.
"Va urma întreruperea activităţii la CFR la începutul lunii martie, pentru că nu cred că se va rezolva ceva în urma concilierii. Noi ne dorim semnarea contractelor colective de muncă la toate societăţile feroviare şi nu mai putem accepta diminuarea veniturilor sau concedieri colective", a precizat Frăţică, preşedintele Federaţiei Mişcare-Comercial (FNFMC), citat de Mediafax.
Un alt lider sindical, Iulian Măntescu de la Federaţia Mecanicilor de Locomotivă, declara în urmă cu doar o zi că reprezentanţii FMI au spus că sunt de acord cu restructurarea celor trei companii de cale ferată şi cu privatizarea CFR Marfă.
Potrivit acestui, circa 6.000 de salariaţi de la calea ferată riscă să rămână fără locuri de muncă în martie-aprilie.
Consiliul de Administraţie al CFR Călători a aprobat, pe 19 ianuarie, desfiinţarea a patru regionale şi disponibilizarea a 1.021 de salariaţi, variantă avizată de AGA. Exista şi o altă variantă: păstrarea a cinci regionale şi disponibilizarea a 923 de angajaţi.
Şi la CFR SA există două planuri de restructurare: unul în care se vor păstra opt regionale şi vor fi concediaţi 1.290 de persoane, şi una cu cinci regionale şi 1.492 de disponibilizări.
În cazul CFR Marfă, cele două variante de programe de restructurare vehiculate presupun concedierea a 3.000 de salariaţi, care vor renunţa la prime şi vor schimba autorizaţiile de călătorie de la clasa I la clasa a II-a sau disponibilizarea a 4.325 de angajaţi şi menţinerea primelor.
Măntescu mai spunea că a primit o informaţie potrivit căreia CFR Marfă a solicitat Guvernului, în decembrie 2010, un ajutor de stat, însă nu l-a primit, în timp ce operatori privaţi au fost susţinuţi.
Potrivit lui