Barack Obama face noi paşi, în încercarea de a se apropia de mediul de afaceri, după ce timp de doi ani, mandatul său a fost marcat de excese retorice la adresa corporaţiilor americane. Este vorba de una dintre strategiile preşedintelui american de a se repoziţiona spre centru, înaintea alegerilor prezidenţiale din 2012.
Corespondentul RFI la New York, Radu Tudor
Mesajul preşedintelui a fost în esenţă că patronatul trebuie să reintre în joc, să investească mai mult în interiorul ţării şi să reducă şomajul.
"Corporaţiile americane au astăzi aproape două mii de miliarde în active. Ştiu că unii dintre voi aşteaptă o creştere mai substanţială a cererii, afectate acum de rata înaltă a şomajului. Prognozele indică însă un reviriment, aşa că v-aş încuraja să vă implicaţi", a declarat preşedintele american, care în ultimele două luni a făcut schimbări de personal şi a iniţiat măsuri care indică o apropiere de mediul de afaceri, după tensiunile şi excesele retorice, care au marcat primii doi ani ai mandatului său.
"Obama se află într-o situaţie delicată : el trebuie să genereze locuri de muncă, într-un moment în care sectorul public, la toate nivelele este în criză, iar o nouă rundă de stimulente este exclusă politic. Salvarea depinde în acest context de sectorul privat", notează comentatorul Harold Meyerson.
Camera de Comerţ, tradiţional de orientare republicană sprijină iniţiativele recente ale Executivului în sfera fiscalităţii şi planurile de modernizare a infrastructurii.
La rândul său, preşedintele Barack Obama se repoziţionează spre centru înaintea prezidenţialelor din 2012. New York, Radu Tudor
Barack Obama face noi paşi, în încercarea de a se apropia de mediul de afaceri, după ce timp de doi ani, mandatul său a fost marcat de excese retorice la adresa corporaţiilor americane. Este vorba de una dintre strategiile preşedi