Noile modele de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare lansate şi comercializate în Uniunea Europeana vor trebui să fie echipate obligatoriu cu lumini speciale pentru rularea pe timp de zi (DRL – Daytime Runing Lights), a anunţat Comisia Europeană, citată de RRA.
Intrarea în vigoare a acestei măsuri, anunţată încă din 2008, are ca scop reducerea accidentelor cu 5% până la 15%.
Reglementările se vor aplica doar noilor modele lansate.
Astfel, modelul Logan lansat în 2004 nu va trebui să se supună prevederii pentru că este considerat model vechi.
Automobilul pe care Ford îl va produce la Craiova, începând cu ultimele luni ale acestui an, este model nou si trebuie să aibă DRL.
Camioanele şi autobuzele trebuie să se conformeze acestei reglementări din august 2012, în conformitate cu dispoziţiile unei legi europene adoptate în 2008.
Mai mulţi constructori auto au implementat deja DRL pe maşinile lor, fără să fie obligaţi prin lege.
Este cazul Audi, cu deja celebrele benzi cu LED, Volkswagen, Opel dar şi modele de la alţi producători.
Noile modele de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare lansate şi comercializate în Uniunea Europeana vor trebui să fie echipate obligatoriu cu lumini speciale pentru rularea pe timp de zi (DRL – Daytime Runing Lights), a anunţat Comisia Europeană, citată de RRA.
Intrarea în vigoare a acestei măsuri, anunţată încă din 2008, are ca scop reducerea accidentelor cu 5% până la 15%.
Reglementările se vor aplica doar noilor modele lansate.
Astfel, modelul Logan lansat în 2004 nu va trebui să se supună prevederii pentru că este considerat model vechi.
Automobilul pe care Ford îl va produce la Craiova, începând cu ultimele luni ale acestui an, este model nou si trebuie să aibă DRL.
Camioanele şi autobuzele trebuie să se conformeze acestei reglementări din august 201