Conducerea Primăriei Slatina a prezentat astăzi bugetul municipiului pe 2011. Din lipsa cetăţenilor, ceea ce s-a anunţat a fi dezbatere publică pe buget, s-a transformat în conferinţă de presă. Proiectul este afişat pe site-ul primăriei, iar persoanele interesate pot depune timp de zece zile propuneri, sugestii sau opinii la registratură.
City-managerul Minel Prina, viceprimarul Ana Anghel şi şefii direcţiilor primăriei au prezentat astăzi de dimineaţă la Casa Căsătoriilor bugetul din acest an al Slatinei. Niciun cetăţean nu s-a arătat interesat să participe la dezbatere, aşa că întrunirea s-a transformat în conferinţă de presă.
Anul acesta, municipiul Slatina are un buget propriu de 94 milioane lei, diminuat cu 0,6 milioane faţă de anul trecut, explicaţia administratorului public Prina fiind că „suntem obligaţi prin noile legislaţii ca vânzările să nu fie incluse de la început în acest buget”. „Estimăm să realizăm 47 de milioane de lei din cotele defalcate din impozitul pe venit şi 29 de milioane din impozitul pe proprietate. În general, cheltuielile au aceeaşi structură ca anul trecut, cu excepţia că s-au redus cheltuielile legate de salarizare şi au crescut cele cu bunurile şi serviciile, motivul fiind externalizarea serviciilor. Credcă este un buget realizabil. Se pare că municipiul Slatina este singura localitate care a avut creştere pe veniturile proprii, în afara celor din cotele defalcate din impozitul pe venit”, a continuat Prina.
Prina a anunţat continuarea facilităţilor privind protecţia socială (gratuitate transport pensionari şi elevi, gratuitate 5 metri cubi de apă la peste 2000 de familii şi acordarea de 220 de porţii de hrană săracilor), investiţii majore în unităţile de învăţământ, continuarea reabilitării termice a blocurilor, reabilitarea a 72 de străzi. „În bugetul acestui an a fost inclus şi excedentul de anii trecuţi, care