Piesa Zeul macelului de Yasmina Reza, in regia lui Cristian Hadji-Culea, reunind actorii Haruna Condurache, Oana Sandu, Calin Chirila, Constantin Puscasu, se joaca la sala Studio a Teatrului National din Iasi. Scenariul realist curge cit se poate de firesc: in sufrageria cuplului-victima, parintii a doi baieti implicati intr-o altercatie se intilnesc pentru a discuta incidentul in urma caruia unul dintre baieti, atacat cu un bat de celalalt, si-a pierdut doi dinti. Normalitatea este insa treptat destabilizata, pe masura ce discutiile dintre cei patru se involbureaza, iar spiritele se incing. Reactiile tuturor sint brutale: injurii, imbrinceli, multe gesturi si vorbe regretabile. Evenimentul petrecut intre cei doi baieti, care-i aduce pe cei patru impreuna, nu-i decit pretextul de a dezvalui violenta de zi cu zi. Nu se dau inapoi din fata melodramei de familie nici avocatul spilcuit, insuficient implicat in problemele domestice, dependent de telefonul mobil, nici sotia sa, consilier, manierata, costumata in deux-piece, in aparenta fara cusur, dar atacind prin ipocrizie, si nici gazdele, comis-voiajorul, „deghizat in barbat de bine" (chiar el se autopersifleaza) pentru intilnirea ce s-a vrut „civilizata", si sotia sa, pasionata de arta si scriitoare, planuind o carte despre Darfur. Complexele, frustrarile, dorintele inabusite, esecurile, sperantele ucise, temerile ies la iveala oricit de mult ar incerca oamenii sa si le ascunda. E suficient un moment tensionat pentru ca acesta sa declanseze descarcarea agresiunii psihice in avalanse. Fiecare dintre cele patru personaje din piesa, in felul sau, isi varsa paharul umplut pina la refuz. In ciuda a tot ceea ce se intimpla pe scena (avocatul isi impinge sotia pe jos, indiferent, eliminind-o din spatiul sau, prins la telefon intr-o convorbire urgenta de afaceri; sotia comis-voiajorului isi loveste sotul fara nici o jena; soti