În urmă cu trei ani, un sfert din biletele la spectacole se cumpărau online cu cardul. În prezent, mai mult de jumătate din numărul de bilete se achită online cu cardul, spun reprezentanţii site-urilor de profil
Românii plătesc tot mai des online, cu cardul, atunci când cumpără bilete la concerte, spectacole, teatre sau festivaluri. Anul trecut, comparativ cu 2009, numărul de tranzacţii cu cardul pe segmentul de divertisment s-a triplat, înregistrând cea mai mare creştere între principalele domenii din comerţul electronic, potrivit datelor GECAD ePayment, furnizate pentru gândul.
"Am constatat o creştere a folosirii cardurilor pentru plata online pe segmentul de divertisment. Românii au început să opteze tot mai des pentru această metodă comodă, simplă şi rapidă. Dacă acum trei ani un sfert din biletele la spectacole se cumpărau online cu cardul, acum peste 50% din numărul de bilete se achită online cu cardul", a declarat pentru gândul Andrei Buturugă, director de vânzări myticket. ro.
În 2010, comerţul electronic cu plata online prin card a crescut cu 38%, ajungând la 127,8 milioane de euro, potrivit datelor comunicate de Romcard, procesatorul de tranzacţii cu carduri în România.
Românii se tem de "comisioane ascunse"
Buturugă spune că avantajele plăţii online cu cardul sunt legate de timpul scurt, de câteva minute, pentru o tranzacţie, dar şi de securitatea tranzacţiilor. De altfel, cele mai multe întrebări pe care le adresează cei care vor să cumpere online cu cardul vizează securitatea tranzacţiilor. "La această întrebare le explicăm că deţinem un certificat de securitate şi că lucrăm cu procesatori autorizaţi de tranzacţii cu carduri", a mai arătat Buturugă. Alte întrebări se referă la posibila existenţă a unor "comisioane ascunse" sau alte comisioane bancare la plata online a biletelor. "Nu se adaugă niciun comision. Există o taxă