Google şi-a schimbat, marţi, logoul pentru a marca 183 de ani de la naşterea scriitorului de literatură science-fiction Jules Verne. Astfel, în locul cunoscutului logo al motorului de căutare a fost publicată imaginea unor hublouri de submarin, alături de trei indicatoare de bord şi o manetă mobilă, informează Mediafax.
Văzut de mulţi ca părintele literaturii SF, Jules Verne a prezis apariţia mai multor inovaţii tehnologice, cu mult înainte ca acestea să fie inventate.
În onoarea celui mai faimos roman al lui Jules Verne, "20.000 de leghe sub mări", logoul Google a fost refăcut pentru a imita nişte hublouri de submarin, prin care se pot vedea peşti şi chiar căluţi de mare. Maneta din partea dreaptă poate fi folosită pentru a plonja în mare, care este populată cu diverse animale.
Scriitorul francez Jules Verne s-a născut pe 8 februarie 1828, la Nantes (Franţa), şi a murit pe 24 martie 1905. El este apreciat pentru operele sale legate de teme precum viitorul, spaţiul extraterestru, aerul şi călătoriile în adâncurile mării. Printre cele mai cunoscute scrieri ale sale se numără "Ocolul pământului în optzeci de zile", "Doi ani de vacanţă", "Căpitan la cincisprezece ani", "Copiii căpitanului Grant", "Cinci săptămâni în balon", "O călătorie spre centrul pământului", "800 de leghe pe Amazon", "De la pământ la lună", "Un bilet de loterie", "Castelul din Carpaţi" şi "Uimitoarea aventură a misiunii Barsac".
Jules Verne a rămas cel mai tradus scriitor de romane: potrivit statisticilor UNESCO operele sale au fost traduse în 148 de limbi. Totodată, 2005 a fost anul în care s-a comemorat împlinirea a 100 de ani de la moartea scriitorului, eveniment marcat în toată lumea prin reeditări ale volumelor sale.
Romanele lui Jules Vernes au stat şi la baza unui număr mare de filme, atât pentru marele ecran, cât şi pentru televiziune.
Patru dintre romanele