- Comentariu - nr. 717 / 8 Februarie, 2011 Cand li se imputa ritmul de melc in care avanseaza constructia de autostrazi din Romania, oficialii nostri reclama intotdeauna lipsa banilor. Numai ca e vorba si, mai ales, de incompetenta. Chiar daca si procedurile UE sunt greoaie. Urmarea: Romania nu a reusit sa ia decat 30 de milioane de euro din cele 4,57 miliarde euro puse la dispozitia sa de catre Uniunea Europeana pentru construirea autostrazii care ar urma sa aiba o lungime totala de 820 kilometri. Spre comparatie, in tot acest timp, Ungaria este aproape gata cu autostrada care ar urma sa se interconecteze cu Romania. In 2010, Ungaria a finalizat ultimul tronson de autostrada care o mai desparte de Romania, Mako _ Nadlac, soferii vor trece pe o autostrada nou-nouta, cu patru benzi pe sensul de mers. In schimb, din motivele mentionate, Romania a finalizat doar centura Pitestului, de 15 kilometri, Autostrada Pitesti-Bucuresti, de 113 kilometri, si Autostrada Bucuresti-Cernavoda, lunga de 160 de kilometri, din coridorul care ar trebui sa uneasca Nadlacul cu Constanta. Au inceput lucrarile la centura Aradului, lunga de 12 kilometri, la autostrada Arad-Timisoara, lunga de 32 kilometri, si la Cernavoda-Constanta, care, impreuna cu centura Constantei, ajunge la 73 kilometri. Si asta, desi autostrada care va uni granita de vest a Romaniei cu Marea Neagra ar urma sa beneficieze de fonduri europene. In rest, pauza! Inclusiv la Autostrada Transilvania! Gheorghe Giurgiu - Comentariu - nr. 717 / 8 Februarie, 2011 Cand li se imputa ritmul de melc in care avanseaza constructia de autostrazi din Romania, oficialii nostri reclama intotdeauna lipsa banilor. Numai ca e vorba si, mai ales, de incompetenta. Chiar daca si procedurile UE sunt greoaie. Urmarea: Romania nu a reusit sa ia decat 30 de milioane de euro din cele 4,57 miliarde euro puse la dispozitia sa de catre Uniunea Euro