Poliţele cu componentă investiţională, care practic s-au prăbuşit la debutul crizei, au devenit motorul pieţei asigurărilor de viaţă.
Greul a trecut pentru asigurările de viaţă. Aceasta poate fi prima concluzie desprinsă în urma evenimentului XPrimm Annual Forecast Meeting - Asigurări de Viaţă - 2011. Astfel, după primii doi ani de criză, în care asigurătorii s-au confruntat cu lapsări, răscumpărări şi un new-business în depreciere, anul 2010 a venit cu o creştere uşoară a afacerilor, cu toate că din punct de vedere economic a fost un an mai dificil. Poliţele cu componentă investiţională, care practic s-au prăbuşit la debutul crizei, au devenit motorul pieţei de profil, poliţele tradiţionale sunt din ce în ce mai căutate, fiind cele mai accesibile în astfel de perioade grele, iar, conform asigurătorilor, cele pentru copii şi cele de sănătate vor cunoaşte şi ele creşteri importante în următorii doi ani.
Dar ce a făcut posibilă această revenire? În primul rând, criza şi măsurile guvernamentale antisociale, omniprezente în presa scrisă şi audiovizuală, au dus la o conştientizare a nevoii de protecţie financiară a populaţiei. Printre alţi factori importanţi enumeraţi de liderii prezenţi la eveniment s-a regăsit şi dezvoltarea canalelor de vânzare specifice pentru fiecare companie în parte: agenţi, brokeraj sau bancassurance. „Dacă şi în 2011 new-business-ul va merge la fel de bine ca în 2010, ar fi extraordinar. Ce va merge foarte bine vor fi cu siguranţă reînnoirile, precum şi reducerea ratei de rezilieri sau lapsări", a comentat Romeo Jantea, consultant, Jantea Professional.
Totodată, „în ceea ce priveşte evoluţia crescătoare, consider că nimic din ceea ce s-a întâmplat în ultimii ani în mediul economic nu a ajutat la bunul mers al acestei pieţe. Ea a evoluat doar prin eforturile punctiforme ale unor operatori", a adăugat Romeo Jantea. La finalul an