Pentru început vor fi aduse pe piaţa locală foarte puţine autoturisme. Modelul va costa 36.642 de euro, însă nu doar preţul piperat va face din C Zero o maşină greu accesibilă pentru români, ci lipsa prizelor din benzinării.
„C Zero vine peste câteva săptămâni în showroomuri, vom fi primii care vom aduce o maşina electrică în România. Lucrăm cu companii mari să promovăm maşinile. Nu va fi un volum mare. Vrem să le închiriem, clienţii vor plăti o rată pentru utilizare, însă maşinile sunt şi de vânzare pentru cine doreşte. Infrastructura pentru autoturisme electrice nu este dezvoltată în România, poate va fi în 2012. În prezent, astfel de maşini se folosesc în ţările nordice", a spus Didier Gerard, directorul Citroën România.
Citroen C-Zero este un rezultat al colaborării dintre cele două branduri franceze din grupul PSA (Peugeot şi Citroen) şi marca Mitsubishi, ceea ce înseamnă că este identic cu Peugeot i0n şi cu Mitsubishi i-MiEV. C-Zero este propulsat de un motor electric care dezvoltă o putere de 47kW sau 64 CP. Vehiculul Eco are o autonomie de 130 de kilometri. Acumulatorii săi se încarcă în şase ore.
Autonomia şi lipsa unei infrastructuri de alimentare pentru vehiculele electrice constituie principalul impediment în calea succesului vehiculelor electrice în ţara noastră. De aceea, în România un produs ca C Zero se va adresa firmelor şi persoanelor care folosesc maşina preponderent în marile oraşe.
C-Zero poate accelera de la 0 la 100 km/h în 15 secunde şi atinge o viteză maximă de 130 km/h. Preţul autoturismului eco este de 36.642 de euro.
În Franţa, cumpărătorii de C Zero pot primi din partea Guvernului o bonificaţie de 5.000 de euro. Executivul român nu a anunţat niciun fel de subvenţii pentru cumpărătorii de autovehicule hibride sau electrice.