„Adevărul“ a testat cel mai nou produs Nissan prezent în România. Subiectul încercărilor de astăzi este Juke, cea mai îndrăzneaţă maşină din punct de vedere al designului lansată în 2010. Nissan se concentrează în ultimul timp să facă maşini pe care fie le urăşti, fie le iubeşti. Juke ne-a lăsat la prima vedere impresia întâlnirii cu o maşină imprevizibilă.
Viaţa la volanul lui este la fel de distractivă ca cea din jocurile pe calculator. În câmpul tău vizual, între bord şi carosabil, se interpune o capotă înaltă cu două siluete sticloase (blocurile optice de sus) care îţi dau impresia că eşti într-un joc nou.
Nissan a devenit un jucător curajos pe piaţă odată cu pariul riscant numit Qashqai, atunci când s-a gândit că nu este nevoie de un înlocuitor tradiţional pentru Almera. Pariul a mers, iar Qashqai s-a vândut în mai mult de 800.000 de exemplare.
Juke este o maşină cu atitudine. Într-o lume anostă, japonezii au descoperit că ai nevoie de un produs care să spună ceva despre tine. Juke este o declaraţie de stil, modelul de 190 CP fiind şi suficient de nervos pentru a rezista şi în jungla urbană a şoselelor.
În cei peste 500 de km petrecuţi în compania excentricului Juke, ne-am convins că varianta 1,6 litri turbo testată de noi este foarte distractivă şi este aproape la fel de rapidă ca un Mini Cooper S. Crossoverul este conceput cu un sistem care permite comutarea pe trei tipuri de conducere: Eco, Normal şi Sport.
Diferenţele între ele sunt notabile. Dacă în modul Eco, Juke este cuminte şi pare că nu are nimic special de spus, în modul sport, toţi cei 190 de cai ai maşinii se dezlănţuie. Totuşi, la un stil mai agresiv de condus am remarcat că pentru asemenea putere este necesară o tracţiune integrală sau măcar nişte suspensii mai rigide pe puntea spate.
Nu numai performanţele diferă la cele trei moduri de con