La inceputul anilor 2000, Microsoft promitea ca tablet-PC-urile vor deveni ceva comun, iar utilizatorii vor putea sa-si foloseasca toate aplicatiile Windows prin intermediul unui stilou digital. Istoria a demonstrat ca sistemul propus de compania din Redmond a esuat lamentabil. Apoi, in 2010, Apple a lansat iPad si a vandut aproape 15 milioane de exemplare, acaparand pentru inceput aproape toata piata. Acum, analistii prevad ca producatori precum Google, HP si Blackberry vor domina lumea tabletelor in urmatorii ani. Intra in articol pentru a vedea care este situatia in cel mai nou si mai dinamic segment al pietei IT.
Apple iPad- fiind prima companie care a produs o tableta viabila, Apple are la ora actuala un avantaj considerabil in fata competitorilor. Parte a unui sistem inchis, cu reguli stricte, iPad ofera o sinergie aproape perfecta intre hardware si software. Desi nu foloseste cele mai noi componente hardware, tableta celor de la Apple s-a remarcat prin usurinta in utilizare si prin finisajele si materialele folosite. Combinatia de aluminiu si sticla a fost apreciata in lumea intreaga, iar la capitolul design compania din Cupertino isi va pastra, cel mai probabil, coroana si in urmatorii ani.
Totusi, actuala generatie de iPad, care va fi inlocuita cel mai probabil in urmatoarele cateva luni, are o serie de carente care o fac sa piarda teren rapid in favoarea competitorilor: lipsa unei camere video frontale, lipsa suportului pentru tehnologia Adobe Flash si posibilitatile foarte limitate de customizare hardware sunt punctele slabe cele mai semnificative. Din punct de vedere software, ecosistemul Apple a atras dezvoltatorii in numar foarte mare: instalarea si steregerea aplicatiilor este extrem de simplificata, aparatul poate rula mai multe aplicatii simultan (la un nivel inferior tehnologic fata de alte platforme, dar superior in ceea ce p