• Magazin de fite prins in off-side de comisarii de la Protectia Consumatorului • La raft - un pret la reducere, la casa - unul mai mare cu 20 de lei • Magazinul Bershka a fost amendat cu 50 de milioane lei vechi pentru practica comerciala incorecta
La magazinul Bershka teapa e la ea acasa. In urma unei reclamatii depuse la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Iasi, s-a constatat ca majoritatea preturilor de la raft nu coincid cu cele de la casa de marcat. Reclamatia a fost facuta cu cateva zile in urma, de un client al magazinului, care a vrut sa-si achizitioneze o pereche de tenisi. Cumparatorul a reclamat la OPC ca a luat din raft o pereche de tenisi cu un pret afisat de 69 lei, dar odata ajuns la casa, i s-a eliberat o chitanta pentru suma de 89 lei.
Client sfidat de vanzator
Mai mult, aceeasi persoana sustine ca a ramas uimita si de raspunsul pe care l-a primit din partea vanzatorului in momentul in care a cerut explicatii pentru diferenta de 20 lei, dintre pretul afisat si cel de la casa. "Nu cumparati, nu e obligatoriu", ar fi declarat vanzatoarea de la Bershka, conform reclamatiei depuse la OPC.
Comisarii OPC s-au deplasat la sediul operatorului economic SC Bershka Carpati SRL si au facut o verificare. Acestia au luat la intamplare din raft o camasa si au verificat-o la casa de marcat, unde a aparut aceeasi diferenta de 20 lei. In urma controlului, operatorul economic a fost sanctionat cu o amenda de 50 milioane lei vechi pentru practica comerciala incorecta. "Eu recomand consumatorilor sa fie atenti la preturi, chiar daca acestea sunt atragatoare. In cazul in care cumpara mai multe produse, daca pretul afisat este la fel cu cel din casa de marcat. Daca apar nemultumiri, sa pastreze bonul fiscal si sa sesizeze OPC-ul", a declarat Daniel Piftor, comisar-sef in cadrul CJPC Iasi.
Reporter