Se comentează de mult, în mediul de afaceri şi politic brăilean, asupra legăturii suspecte dintre preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Bunea Stancu, şi firma gălăţeană "Tancrad" SRL, cea care pare a avea prioritate, alături de "Concivia" SA, în câştigarea licitaţiilor legate de lucrările cu caracter public din judeţul Brăila.
Unde e o şcoală de reabilitat în judeţ, ai să găseşti "Concivia", iar unde e un drum judeţean de reparat sau de deszăpezit dai peste "Tancrad". E adevărat, ambele firme deţin un avantaj ce îi va oferi oricând organizatorului licitaţiei o justificare faţă de orice organ de anchetă care s-ar putea sesiza vreodată asupra legalităţii atribuirii acestor contracte. Iar avantajul stă în dotarea cu utilaje. Nimeni nu poate contesta faptul că "Tancrad" sau "Concivia" au la dispoziţie un număr impresionant de utilaje de ultimă generaţie. Care utilaje fac diferenţa atunci când se pune problema respectării caietelor de sarcini întocmite de CJ, multe dintre firmele concurente fiind net depăşite, din acest punct de vedere.
Apare, însă, în mod firesc, o dilemă: ar mai fi prosperat atât cele două firme, în detrimentul altor concurenţi, dacă, de-a lungul anilor, n-ar fi primit atâtea contracte de la CJ?! Mulţi patroni se plâng că sunt obligaţi să-şi caute lucrări prin alte judeţe, fiindcă la Brăila n-au nicio şansă să primească ceva. Un exemplu concret dă de înţeles că, la nivelul CJ, lucrurile se cam ghidează după directiva "Ori ai noştri, ori niciunul!". Este vorba despre atribuirea contractului de deszăpezire a drumurilor judeţene în actualul sezon. Licitaţia organizată astă-toamnă a fost câştigată de "Tancrad" SRL Galaţi.
După cum spuneam, firma gălăţeană are un parc de utilaje foarte bine pus la punct şi probabil acest criteriu a stat la baza atribuirii contractului. CJ a alocat pentru activitatea de deszăpezire un buget de