Cele două proiecte, Comarnic-Braşov, 55 de km, şi Sibiu-Piteşti, 117 km, nu au asigurată în acest moment finanţarea, alternativele fiind fie banii statului, din buget, fie parteneriatul public-privat
Premierul Emil Boc a cerut miniştrilor să prezinte, până în martie, lista cu proiectele de investiţii care vor fi derulate prin parteneriat public-privat (PPP), principalul domeniu vizat fiind cel al Transporturilor, în special când vine vorba despre proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov.
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat pentru gândul că acest proiect de PPP nu are în acest moment finanţare, dar că este o investiţie prioritară. "Tronsonul respectiv este foarte important pentru dezvoltarea economica şi turistică a regiunii şi va ajuta la fluidizarea traficului. O dată cu finalizarea discuţiilor pe care le avem cu cei de la Comisia Europeană asupra Legii Parteneriatului Public-Privat, proiectul Comarnic-Braşov va fi primul lansat de Ministerul Transporturilor în parteneriat public-privat", ne-a declarat ministrul.
Proiectul de parteneriat public-privat al autostrăzii Comarnic-Braşov, de 55 de km, estimat la 4,8 miliarde de euro în total (construcţie, operare şi administrare pe o perioadă de 26 de ani), a rămas fără finanţare în primăvara anului trecut după ce consorţiul Vinci (Franţa) - Aktor (Grecia), care a câştigat licitaţia, a renunţat la contract. Motivul oficial enunţat atunci a fost că statul român nu ar fi acceptat anumite clauze, fapt care a dus la imposibilitatea obţinerii finanţării necesare.
Proiectul Comarnic-Braşov are un susţinător fidel şi în ministrul Finanţelor Publice, Gheorghe Ialomiţianu, care, la finele anului trecut, declara: "Mi-aş dori să avem autostradă şi i-am cerut ministrului Transporturilor să deblocheze proiectul Comarnic-Braşov", susţinea ministrul, cu ocazia reinaugurării hotelului Sport, din Braşo