Operaţiunile de la vămi nu vor reduce contrabanda masivă cu ţigări, câtă vreme tocmai ordinul prin care se impune controlul tuturor tirurilor care trec la frontieră a fost abrogat. Iată ce spune la RFI Gilda Lazăr, directorul de afaceri corporatiste al companiei producătoare de ţigări JTI.
"Mi se pare uşor exagerat ce se întâmplă acum ca dimensiuni, ca magnitudine şi ca imagine. Nu cred că era nevoie de atâta desfăşurare, de atât de multă vizibilitate. Pentru oamenii obişnuţi e greu de cuantificat dar sunt cifrele care vorbesc.
Vorbim de contrabanda cu bicicleta şi de cantităţi care însumează 200 de baxuri pe zi. Ce înseamnă asta? Asta înseamnă că am un sfert de tir, deci e foarte puţin. Dacă pentru un sfert de tir se recurge la astfel de operaţiuni, atunci de ce este suspendat ordinul prin care toate tirurile care intrau în România erau scanate?".
Gilda Lazăr, directorul de afaceri corporatiste al companiei producătoare de ţigări JTI, mai avertizează că alte două proiecte riscă să inflameze traficul de ţigări : este vorba de un proiect de lege prin care duty free-urile ar urma să revină la vechiul regim şi de proiectul de lege prin care statul ar urma să comercializeze ţigările confiscate de la contrabandişti. Gilda Lazăr, directorul de afaceri corporatiste al companiei producătoare de ţigări JTI intervievată de Lea Berzuc
Operaţiunile de la vămi nu vor reduce contrabanda masivă cu ţigări, câtă vreme tocmai ordinul prin care se impune controlul tuturor tirurilor care trec la frontieră a fost abrogat. Iată ce spune la RFI Gilda Lazăr, directorul de afaceri corporatiste al companiei producătoare de ţigări JTI.
"Mi se pare uşor exagerat ce se întâmplă acum ca dimensiuni, ca magnitudine şi ca imagine. Nu cred că era nevoie de atâta desfăşurare, de atât de multă vizibilitate. Pentru oamenii obişnuţi e greu de cuantificat dar sunt cifre