Coridorul IV paneuropean, obiectivul prioritar al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii în următorii ani, ar putea fi gata în totalitate abia peste un deceniu, în condiţiile în care tronsonul Sibiu-Piteşti încă stă sub semnul întrebării.
Autostrada Nădlac-Constanţa, care tranzitează ţara de la vest la est, are finalizaţi în prezent doar circa 280 de kilometri din cei peste 850 pe care îi va avea în cele din urmă. Astfel, doar tronsoanele Piteşti-Bucureşti (111 km) şi Bucureşti-Cernavodă (151 km), alături de centura Sibiului (20,8 km) se află în acest moment în exploatare.
Dacă în ultimele luni Ministerul Trans-porturilor şi Infrastructurii a luat măsuri pentru a se asigura că măcar licitaţiile pentru celelalte tronsoane vor demara în perioada următoare, tronsonul Sibiu-Piteşti rămâne încă sub semnul necunoscutului, având în vedere costurile extrem de ridicate, estimate la circa 3,2 miliarde de euro, pentru care încă nu s-au găsit surse de finanţare.
Cu alte cuvinte, numai acest tronson "înghite" peste 35% din costurile totale, de 8,5 mld. euro, estimate de CNADNR pentru construcţia Coridorului IV. Varianta cea mai plauzibilă pentru realizarea tronsonului Sibiu-Piteşti rămâne cea a parteneriatului public-privat, însă până acum nimeni nu şi-a anunţat intenţia de a se implica într-un astfel de PPP, cu toate că, teoretic, legea din acest domeniu a fost schimbată recent.
"Vor fi făcute până în 2015 eforturi susţinute pentru finalizarea Coridorului IV. Privind realitatea românească însă, fără promovarea parteneriatelor public-private pe acest coridor şansa noastră de a merge de la Bucureşti prin Valea Oltului până la Nădlac este minimă înainte de 2020", consideră Ionel Giuglea, director general al Alpine România, filiala locală a grupului austriac de construcţii Alpine. De altfel, şi Daniela Drăghia, director general adjunct proiec