Cu aportul operatorilor de telecom s-ar putea vinde 60.000 de unităţi în acest an
Anul trecut, 90% din cele 10.000 de tablete comercializate au fost iPad
Românii intră şi ei în cursă cu dispozitive competitive, mai ales la preţ
2010 a fost de drept anul de start al vânzărilor de tablet PC-uri în România. Potrivit coordonatelor pieţei, anul trecut aproximativ 10.000 de unităţi au fost comercializate pe plan intern. Ca şi la nivel global, şi la nivel local piaţa a fost dominată de compania care a intrat prima pe această piaţă - Apple. "În România, anul trecut s-au vândut 10.000 de tablet PC-uri. Producătorul de tablete care a vândut cel mai mult în România a fost Apple. Aproximativ 90% din produsele vândute pe plan local au fost iPad-uri", au declarat surse din piaţă pentru Curierul Naţional.
Potrivit preşedintelui Evolio, Liviu Nistoran, piaţa ar putea urca anul acesta până la 60.000 de unităţi vândute, dar va conta foarte mult şi implicarea pe această piaţă a operatorilor de telecomunicaţii. "Pentru 2011 estimăm o piaţă de 50.000 de tablete vândute în România. Aceasta ar putea ajunge chiar şi la 60.000 de unităţi, însă va fi nevoie să se creeze şi un conţinut mai consistent pentru acest tip de produse. Dacă operatorii de telecomunicaţii se vor implica mai mult, în sensul de a aduce produse de telecom pentru tablet PC-uri, atunci piaţa va creşte până la 60.000 de unităţi", a declarat, pentru Curierul Naţional, Liviu Nistoran, a cărui companie a anunţat recent lansarea EvoTab, un tablet PC de 7 inch la un preţ de doar 750 de lei.
Cu cât mai mulţi competitori, cu atât mai bine
Până în prezent doritorii de astfel de produse din România nu prea au avut de unde alege, aşa că înmulţirea jucătorilor va fi una de bun augur. Doar la începutul acestui an la CES 2011 ce a avut loc la Las Vegas, nu mai puţin de 80 de producăto