Halele din Centrul Civic au fost demolate, urmând ca pe terenul de 40.000 metri părtaţi să se construiască un hypermarket. Numeroasele privatizări suportate de celebra companie producătoare de componente auto au distrus-o.
Uzina mai are acum 180 de angajaţi, faţă de 6.000 câţi erau în 1880, la înfiinţare.
CITEŞTE ŞI:
Fabrica de biciclete a murit, bombele au rămas
Demolarea uzinei Tractorul, o rană care nu se vindecă
În urma uzinei Hidromecanica din Centrul Civic au rămas doar regrete. Miile de braşoveni care au muncit, cu trudă, în uzina care a fabricat în anii '30 primul autobuz şi primul strung românesc privesc acum neputincioşi la terenul viran, pe care odinioară se afla Hidromecanica, „a doua lor casă".
Uzina a fost înfiinţată în 1880. Cei aproximativ 6.000 de angajaţi lucrau în ateliere de turnătorie fontă şi prelucrări mecanice, apoi şi în secţiile de turnătorie oţel şi forjă. În clădirea „Hidromecanica", fosta uzină „Fraţii Schiel" şi fosta întreprindere „Strungul" din anii '50 s-a fabricat primul autobuz şi primul strung românesc.
Practic, denumirea uzinei din Centrul Civic a fost schimbată în „Hidromecanica" în 1961, când fabrica s-a specializat în transmisii hidraulice şi turbosuflante pentru motoarele Diesel, iar în 1978, în Tractorul, s-a construit o nouă unitate numită „Hidromecanica 2" care a produs, in special, transmisii hidromecanice.
Privatizările i-au adus sfârşitul
După Revoluţie, soarta uzinei Hidromecanica şi a miilor de angajaţi a început să atârne de un fir de aţă, societatea fiind privatizată în două rânduri. Aşa se face că, după ce a fost cumpărată de diverşi acţionari, uzina s-a stins încetul cu încetul.
Primul pas a fost făcut în 2001, când uzina a fost cumpărată de societatea Alexander & Co SRL Braşov, privatizare care s-a dovedit a fi un eşec. De