- Diverse - nr. 719 / 10 Februarie, 2011 Deunazi, am stat de vorba cu arhitectul-sef al municipiului Sighisoara, Ioan Velicu. De fapt, discutia a fost prilejuita de intalnirea ultimei sedinte ordinare a Consiliului Local Sighisoara, privind necesitatea abordarii unui Regulament referitor la accesul autovehiculelor in Cetatea Medievala. Acest "nod gordian" a mai fost abordat, prin anul 2009, si s-a luat hotararea de restrictionare drastica, privind stoparea, intru totul, a circulatiei autovehiculelor in Cetate, avandu-se in vedere anumite ziduri ce stau gata sa cada. Exceptie de la hotararea luata faceau doar acele autovehicule ale riveranilor, cele de aprovizionare la diferite hoteluri, salvarii, salubrizarii, politei, pompierilor, persoanelor juridice, enoriasilor care vin la slujbele de duminica, administratiei, primariei, cat si taximetrelor ce aduc turistii la cazare si restaurante, acestea din urma, cu o stationare gratuita, dar nu mai mare de 15 minute, urmand ca termenele depasite de stationare sa fie taxate, in mod exponential, la fiecare jumatate de ora. Numai ca, la noi, orice minune tine doar trei zile si uneori nici atat! Acesta hotarare nu a fost respectata vreodata. Chiar si in perioada lucrarilor la pavaj, constructorul a fost nevoit sa-si continue lucrarile facand, nu o data, slalom printre autoturismele parcate in Piata Cetatii. Cu mai bine de trei luni in urma, s-a constituit o Comisie de analiza, prin care se pune accent pe protectia Cetatii ca sit istoric, inscris pe lista UNESCO, punerea in valoare a cladirilor, a iluminatului arhitectural. S-a pus accent pe pericolul eminent de prabusire a unor cladiri si ziduri de sprijin, din cauza neimplicarii celor indrituiti sa o faca. Comisia a luat la parcurs mai multe documente privind contractul in derulare, intre Consiliul local si o firma, ca parte din contractul serviciului cesionat, privind