Legile modificate de către Guvern i-au bulversat destul de tare pe asistenţii sociali din zonă. Pentru mai buna informare a acestora şi întocmirea corectă a dosarelor sociale, s-a organizat o întâlnire cu directorul Agenţiei Judeţene pentru Prestaţii Sociale Braşov. Acesta a încercat să explice toate neclarităţile semnalate în decursul timpului.
Multe dintre prvederile legale au suferit modificări începând cu 1 ianuarie 2011, iar angajaţii serviciului s-au confruntat cu probleme atunci când au fost nevoiţi să întocmească diferite dosare sau doar să informeze oamenii. Acesta a şi fost scopul întâlnirii: de a li se explica toate neclarităţile avute şi de a informa funcţionarii cu privire la eventualele modificări ce ar mai surveni în perioada următoare.
Astfel, de exemplu, Legea 416/2001 privind venitul minim garantat a fost modificată. „Începând cu luna ianuarie, plata acestor drepturi se face direct de către Agenţia Naţională de Prestaţii Sociale. Ce s-a modificat este faptul că în fiecare lună aceşti beneficiari trebuie să aducă o adeverinţă de la şomaj, că se află în căutarea unui loc de muncă, adeverinţă de la Administraţia Financiară că nu au venituri, dar şi o adeverinţă de la Registrul Agricol că nu deţin terenuri, gospodării, animale şi altele“, a spus Valentin Iacob, referent în cadrul Primăriei Făgăraş.
Totodată toţi făgărăşenii care beneficiază sau vor beneficia în perioada următoare de ajutor social trebuie să completeze cereri noi. Aceasta din cauză că au apărut noi modele de cereri şi anexe în normele metodologice. „Aceste întâlniri, pe care le avem periodic cu directoul executiv al Agenţiei Judeţene pentru Prestaţii Sociale Braşov, doamna Diana Borş, sunt foarte benefice pentru noi, asistenţii sociali. Unele legi se mai modifică şi e bine să fim informaţi cât mai bine“, a mai spus Valentin Iacob.
Astfel de întâlniri vor av