Fondul de Garantare administrat de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor achită despăgubirile în cazul în care societatea intră în insolvenţă, însă numai la cererea expresă a clientului. Află care sunt paşii pe care trebuie să-i parcurgi pentru a-ţi recupera banii în situaţia în care societatea la care ai încheiat poliţa intră în faliment.
Preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurări din România, Cristian Constantinescu, declara, în urmă cu o săptămână, că patru-cinci asigurători ar putea intra în faliment în acest an. Principala cauză invocată de acesta este valoarea pierderilor provocate de politica agresivă promovată de asigurători pentru creşterea cotei de piaţă.
Citiţi şi:
Atenţie la vânătorii de accidente în trafic. Vezi cum poţi fi păcălit şi bun de plată dacă ai prea multă încredere în unii parteneri de trafic
Asigurătorii, nepregătiţi în faţa unei catastrofe
Românii nu se grăbesc să-şi asigure locuinţele
Declaraţia este cel puţin îngrijorătoare dacă ne uităm pe istoricul falimentelor din piaţa de asigurări din România. Din 2005 şi până în prezent, doar şapte societăţi de asigurări, cu o cotă de piaţă mică, au ajuns în incapacitatea de a plăti sumele cuvenite persoanelor asigurate, deţinătorilor de poliţe sau beneficiarilor de contracte.
Depune cerere de plată!
Ce se întâmplă în cazul în care o companie intră în faliment? Cum poate clientul care a încheiat poliţa să fie despăgubit? Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) administrează din 2005 un Fond de Garantare, constituit prin contribuţia asigurătorilor, care preia dosarele de daună şi efectuează ulterior plăţile către clienţii societăţii falimentare.
Ce trebuie să facă efectiv un beneficiar al poliţei pentru a încasa sumele datorate de societate? El trebuie să urmeze mai mulţi paşi. În momentul declarării fali