BMW a făcut publice doar imaginile şi unele detalii tehnice ale conceptului Vision ConnectedDrive, înaintea prezentării sale, în premieră mondială, de la Geneva. Maşina are uşi electro-mecanice retractabile, care aduc aminte de Z1 şi pot fi folosite legal pe stradă în acest mod.
Roadster-ul cu două locuri foloseşte informaţii primite de la alte maşini (tehnologia Car2Car Communication), de la elemente de infrastructură precum spaţii de parcare sau semafoare (tehnologia Car2Infrastructure) şi de la sistemul de navigaţie, pentru a asista conducătorul auto în alegerea traseului optim.
În acest scenariu automobilul poate propune parcări în apropierea destinaţiei, soluţii alternative care pot include, ca alternativă de deplasare către destinaţie, şi transportul în comun. Prin apelarea serviciului BMW Assist Information Service (deja disponibil în anumite ţări) un operator poate oferi asistenţă completă pentru orientare în oraş. Există inclusiv posibilitatea de a recomanda restaurante, de exemplu, urmând ca adresa să fie apoi trimisă automat în sistemul de navigaţie.
Designul BMW Vision ConnectedDrive întruchipează legătura dintre conducător şi automobil şi dialogul dintre conducător şi pasager, precum şi interacţiunea ocupanţilor vehiculului cu mediul. Zonele funcţionale ale BMW ConnectedDrive sunt simbolizate pe trei niveluri - confort, siguranţă şi infotainment. Schimbul de date şi informaţii pentru toate cele trei arii funcţionale este vizualizat prin instalaţia de lumini şi prezentarea foarte complexă din cadrul expoziţiei.
Prin caracteristicile de design în stilul specific BMW, prin capota lungă care se contopeşte cu parbrizul, prin ampatamentul lung şi poziţia scaunelor mult în spate, prototipul ilustrează fuziunea dintre exterior, interior şi mediu, care este posibilă numai prin BMW ConnectedD