Cu toate că în anii '90 Irlanda era "Tigrul celtic" al Europei, uimind pe toată lumea cu creşterile economice spectaculoase, Dublinul nu a putut evita "umilinţa" de a fi salvată cu ajutorul injecţiei de 85 de miliarde de dolari de la UE şi FMI. Acum, economia este în stare de şoc, iar turismul, unul dintre cele mai dinamice sectoare ale Irlandei, nu face notă discordantă.
"Nu vreau să neg că suntem în suferinţă. Populaţia se confruntă cu o situaţie grea, însă soluţia este să ieşim pe piaţă şi să câştigăm afaceri. Acest lucru nu se va întâmpla de la sine", a spus Niall Gibbons, director executiv la Tourism Ireland, organizaţie prin care Dublinul îşi promovează turismul.
Criza economică mondială a avut un impact semnificativ asupra numărului de turişti americani şi britanici care vizitează Irlanda. În 2009, numărul total al turiştilor care vizitau Irlanda se ridica la 7,6 milioane, în scădere de la 8,6 milioane în 2008. Veniturile din turism s-au ridicat în 2009 la 3,4 miliarde de euro, în timp ce cu un an înainte acestea se ridicau la 4,3 miliarde de euro. Datele preliminare pentru anul 2010 arată că numărul total de turişti se va reduce până la 6,6 milioane.
Cu toate că cifrele sunt îngrijorătoare, Niall Gibbons rămâne optimist. "Punctele noastre forte sunt reprezentate de oameni, de peisaje şi de ospitalitatea noastră. Nu am observat ca această precepţie să se schimbe".
Turismul: 3% din PIB-ul Irlandei
Turismul contribuie la Produsul Intern Brut al Irlandei cu doar 3%, dar creşterile explozive ale numărului de turişti din timpul anilor '90 au reprezentat o sursă imensă de mândrie naţională.
Gibbons spune că în 2011 contractarea turismului nu va continua, autorităţile urmând să lanseze campanii promoţionale în Statele Unite, Marea Britanie şi în restul Europei.
"În 2011 vom lansa o mare campanie în pieţele noastre princip