Profitul net al producătorului de materiale de construcţii AdePlast s-a majorat de 2,2 ori anul trecut, la 13 milioane lei, iar afacerile au crescut cu 11,5%, la 126,7 milioane lei, evoluţia rezultatelor financiare fiind influenţată, printre altele, de reducerile de preţ şi lansarea de produse noi.
Compania a redus anul trecut preţurile cu 10%, în medie, şi a extins portofoliul de produse, cu sisteme de tencuială sau de renovare a clădirilor istorice şi altele, a declarat Marcel Bărbuţ, proprietarul companiei, citat de Mediafax.
Alţi factori care au influenţat evoluţia companiei au fost dispariţia unor jucători mici şi acţiunile de promovare şi marketing.
"Pentru acest an, în varianta cea mai pesimistă estimăm o creştere de 10% a vânzărilor în valoare şi volum, iar într-un scenariu optimist acestea ar putea urca cu 20-25%. Evoluţia profitului depinde de mişcarea preţurilor concurenţei. Bineînţeles că ne dorim şi creşterea câştigului", a spus omul de afaceri.
Printre cele mai comercializate produse ale companiei au fost anul trecut adezivii de polistiren şi de faianţă, gleturile sau tencuielile mecanizate.
Compania va investi în acest an circa 1,3 milioane de euro pentru un sistem de uscare a nisipului şi sitare, care va fi instalat la fabrica de la Oradea, şi circa 300.000 de euro pentru sisteme de ambalare.
"Intenţionăm să realizăm şi alte investiţii, dar derularea proiectelor depinde de evoluţia pieţei", a spus Bărbuţ.
El a precizat că proiectul de listare a acţiunilor companiei a fost îngheţat şi nu a renunţat la cooptarea unor investitori minoritari în acţionariatul AdePlast.
"Listarea e pe hold, aşteptăm momentul potrivit. Nu renunţăm la ideea listării sau la alegerea unui investitor care să vrea să câştige bani alături de noi", a precizat el.
Proprietarul companiei a declarat în luna mai a anului trecut că va ie