Vorbeam, în numărul trecut, despre anunţurile vrăjitoarelor de pe site-ul vrăjitoare-farmece.ro. Pentru a-şi dovedi credibilitatea, 9 dintre cei 12 vrăjitori şi vrăjitoare, prezenţi acolo, fac apel la provenienţa lor divină. Unii dintre ei o fac printr-un discurs aparent impersonal: „Dumnezeu a lăsat bune şi rele, a lăsat viaţa oamenilor cu urcuşuri şi coborîşuri, dar tot El este Cel care a lăsat har anumitor persoane pentru a veni în ajutorul celorlalţi ce sînt chinuiţi de puterile malefice.“ (Dayana)
Alţii, mai direcţi, recurg la un discurs personalizat, chiar exclusivist: „singura care a fost acceptată de biserică, lucrează cu lucru sfînt“ (Tamara); „înzestrată de Dumnezeu cu harul de a ajuta persoane lipsite de orice speranţă“ (Aurora); „înzestrată de Dumnezeu de a vă ajuta“ (Silvia); „Datorită harului cu care am fost ajutată din naştere şi puterea de a viziona, am rezolvat de-a lungul timpului problemele oamenilor care mi-au cerut ajutorul, le-am alinat sufletele, le-am stins necazurile şi le-am împărtăşit bucuriile.“ (Ioana) Singurul bărbat de pe site, clarvăzătorul Vasile, are un discurs alambicat, combinînd nararea propriilor competenţe, la persoana I, dar şi la a III-a, cu judecăţi generale şi cu discursul tipic publicitar: „cu ajutorul bunului Dumnezeu readuce bucuria liniştea dragostea dorită împacă familii dezbinate aduce persoana iubită cupluri despărţite seriozitatea oricărei persoane este binevenită de la Dumnezeu. Deci într-un cuvînt în faţa lui Dumnezeu cer seriozitate şi ofer în acelaşi timp seriozitate şi confidenţialitate apelaţi cu încredere la orice oră din zi şi noapte vă mulţumesc la numărul de telefon (…)“. Interesant este rolul „seriozităţii“ în discurs: este un cuvînt-cheie ce se repetă în diverse ipostaze. Ideea acestei părţi a textului e interesantă: seriozitatea pe care clarvăzătorul o oferă, dar o şi cere, în acelaşi timp, de