În mediile artistice clujene, Andor Kömives este cunoscut ca un neobosit promotor de proiecte artistice. El face parte dintre acei creatori cărora creaţia în solitudine a propriei suite de lucrări înşiruite de-a lungul staţiunilor vieţii nu le ajunge. Aş numi acest declic atitudinal "reflexul Noe", fiindcă cei care îl vădesc par să încerce să îmbarce pe arca lor cât mai mult din lumea pe care o îndrăgesc şi cu care sunt solidari. Nu este deci de mirare că lectorul de la Universitatea de Arte şi Design de pe Someş ia, nu o dată, cu sine pe destui dintre colegii de breaslă, mediind întâlniri fericite în limbajele creativităţii arondate domeniului.
Cel mai recent proiect colectiv al cărui curator este Andor Kömives şi-a început traseul cu puţin înainte ca anul 2010 să se încheie, la Muzeul de Istorie şi Artă din Zalău, mai precis la Muzeul de Artă "Ioan Sima" (arondat primului), rămânând la dispoziţia publicului sălăjean între 9 noiembrie şi 5 decembrie.
În 3 februarie însă, expoziţia aşezată sub genericul "Ceaţă/ Fog/ Brouillard"şi-a deschis porţile în faţa degustătorilor clujeni, urmând să rămână un mediu şi primitor, şi provocator, pentru cei cu privirea ascuţită, până în 6 martie. Artistul organizator mărturiseşte că întreaga punere la cale "…este o provocare adresată artiştilor de la Universitatea de Artă si Design din Cluj şi de la Asociaţia Art in Situ din Franţa de a medita…" asupra ceţii. Fenomen legat de meteorologie, în accepţiunea sa cea mai practică, ceaţa a devenit de multă vreme simbolul indeciziei, incertitudinii, al ezitării şi lipsei de acurateţe, al rătăcirii sau căutării, al obscurităţii şi tranziţiilor de tot felul. În programul formulat ca provocare la adresa celor invitaţi să participe, se vorbeşte însă de "…valenţe complexe între evidenţe şi ambiguităţile unor sensuri multiple, actuale… de la efectul poetic, vizual