30 de localităţi, printre care Braşov sau Bacău, ar urma să aibă în 2013 centuri sau bucăţi de centuri, potrivit calculelor ZF realizate pe baza planurilor anunţate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. În prezent, doar 14 localităţi din România au variante de ocolire, cu o lungime cumulată de circa 130 de kilometri.
Câteva dintre aceste centuri înconjoară doar o parte a respectivelor localităţi, însă Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) ar urma să scoată la licitaţie încă 11 variante de ocolire, dintre care trei pentru completarea porţiunilor de şosele de centură deja existente.
De asemenea, anul acesta, ar urma să fie inaugurate şi centurile Aradului şi a Constanţei, realizate în regim de autostradă şi cu o lungime cumulată de 34 de kilometri şi, potrivit planurilor anunţate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) în luna decembrie, până în 2013 ar trebui să mai avem încă cel puţin 140 de kilometri de centuri în 11 oraşe (Săcueni, Carei, Bacău, Târgu-Mureş, Tecuci II, Braşov, Craiova Sud-Est, Alexandria, Caracal, Mihăileşti, Bucureşti între A1-DN 7 şi între DN2-A2), fără a lua în considerare centurile care în prezent sunt în stadiu de execuţie (Oradea, Caransebeş, Domaşnea, Suceava, Cluj Est, Iaşi).
Când vom putea merge pe autostradă de la Nădlac la Constanţa
Cu alte cuvinte, peste doi ani, dacă autorităţile vor reuşi să-şi respecte promisiunile, România va avea cel puţin 300 de kilometri de variante ocolitoare, aproape la fel de mulţi kilometri de autostrăzi cât are în prezent. În scenariul pesimist însă, în care doar cei 34 de kilometri ai centurii Aradului şi ai Constanţei vor fi finalizaţi, vom circula doar pe aproximativ 170 de kilometri de şosele de centură peste doi ani.
Pentru încă 49 de centuri există planuri pentru următorii ani, însă CNADNR nu a pr