Banca Transilvania (BT), singura bancă de top cu capital majoritar privat românesc, administrează averi de 311 milioane de euro pentru clienţii săi prin serviciul de private banking.
Volumul activelor aflate în administrare a urcat cu 20% faţă de sfârşitul anului 2009, când se afla la 290 de milioane de euro. Pentru a se califica la serviciile de private banking clienţii trebuie să aibă lichidităţi de cel puţin 100.000 de euro plasate la bancă pe o perioadă de cel puţin trei luni consecutive.
"Pentru acest an ne-am propus acelaşi ritm de creştere a numărului de clienţi de private banking ca în 2010, de 20%", spune Robert Rekkers, directorul general al BT (desen).
În prezent, banca are peste 1.200 de clienţi incluşi în portofoliul de private banking, pe care îi serveşte prin trei unităţi dedicate. Două dintre acestea sunt amplasate în Bucureşti, iar una în Cluj-Napoca. Aceşti clienţi beneficiază de consilieri dedicaţi, precum şi de servicii de tranzacţionare preferenţiale, putând să împuternicească banca să facă operaţiuni în numele lor sau să transmită ordine de tranzacţionare prin e-mail sau telefon. BT a intrat pe nişa serviciilor de private-banking în luna noiembrie 2008.
Nişa clienţilor cu disponibilităţi importante a fost luată în vizor de tot mai multe dintre băncile locale, care încearcă acum să îşi consolideze baza de resurse. În plus, aceşti clienţi aduc şi venituri importante din comisioane.
Olandezii de la ING, care au lansat servicii de private banking pe plan local la începutul anilor 2000, au în portofoliu peste 1.000 de clienţi, fiecare cu active în administrare, pe medie, de 400.000 de euro.
Italienii de la UniCredit au restructurat anul trecut oferta de private banking, majorând pragul la 200.000 de euro. Au rămas astfel circa 800 de clienţi, ale căror averi cumulate totalizează 250 de milioane de euro. La rândul