Investiţiile, care vor fi finanţate din fonduri publice, vizează structuri pe autostradă cu suprastructura din grinzi prefabricate şi pentru poduri de cale ferată
Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de HG privind aprobarea standardelor de cost pentru obiective de investiţii finanţate din fonduri publice din domeniul infrastructurii de transport, astfel încât "să se evite atât subfinanţarea, cât şi suprafinanţarea datorită erorilor de fundamentare a costurilor lucrărilor de investiţii".
"Prin prezenta hotărâre se aprobă standarde de cost, care să răspundă unui minim necesar de finanţare şi care să evite atât subfinanţarea cât şi suprafinanţarea datorită erorilor de fundamentare a costurilor lucrărilor de investiţii pentru obiectivele din domeniul infrastructurii de transport pentru structuri pe autostradă cu suprastructura din grinzi prefabricate şi pentru poduri de cale ferată", se arată în nota de fundamentare a actului normativ.
Potrivit acesteia, standardele vor fi actualizate periodic "ca urmare a evoluţiei preţurilor la materiale, manoperă, utilaje, precum şi a evoluţiei progresului tehnic în domeniul infrastructurii de transport".
În calculul standardelor de cost, ministerul a ţinut cont de preţurile la nivelul lunii septembrie 2010 (pentru materiale, utilaje şi transport) şi de salariu brut pe ramură comunicat de Institutul Naţional de Statistică la nivelul mediei semestrului I 2010 (pentru manoperă). "Costul este orientativ şi se propune menţinerea lui pe durata unui an urmând ca el să fie revizuit/actualizat pe baza indicelui preţurilor de consum publicat de către Institutul Naţional de Statistică, sau în baza lucrărilor de acelaşi tip executate ulterior", se arată în proiect.
Standardele de cost elaborate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii reprezintă documente de referinţă cu rol de ghida