Oamenii de vanzari din multinationale, unii dintre cei mai cautati angajati de pe piata fortei de munca pe timp de recesiune, primesc ca masina de serviciu Skoda Octavia, in vreme ce executivii din fruntea organizatiilor beneficiaza de Volkswagen Touareg sau de Audi A6, arata datele studiului salarial realizat de compania de consultanta in resurse umane Mercer.
De asemenea, managerii din primul esalon conduc variante ale marcii Audi, cum ar fi A4, precum si VW Golf sau Passat.
Pretul de pornire al unui VW Touareg este de 35.600 de euro (fara TVA), in vreme ce varianta cea mai scumpa ajunge la 55.700 de euro (fara TVA). In schimb, Skoda Octavia are un pret de achizitie ce variaza intre 9.670 de euro si 23.500 de euro (fara TVA), iar cele mai scumpe VW Golf si WV Passat ajung sa coste si 30.000 de euro, respectiv 25.000 de euro, fara TVA.
“Modelele de masini pe care le primesc sefii si managerii de top din multinationale nu s-au schimbat fata de 2009 si 2010. Top managerii trebuie sa fie motivati indiferent de perioada, pentru ca ei sunt cei care genereaza si inspira echipele in business. De asemenea, ei au nevoie sa se simta motivati si in ceea ce priveste masina pe care o conduc”, spune Oana Datki (foto), contry manager al Consulteam, reprezentantul local al Mercer.
Totusi, presiunea pe care au resimitit-o companiile in ceea ce priveste reducerea cheltuielilor le-a determinat pe organizatii sa-si revizuiasca politica de acordare a automobilelor de serviciu. Astfel, companiile au evaluat angajatii de pe pozitiile care au nevoie de masina pentru job, pentru a vedea cu exactitate numarul salariatilor eligibili pentru a primi un automobil.
“Daca in trecut companiile acordau masini tuturor angajatilor din vanzari, acum nu se mai intampla acest lucru. Totodata, organizatiile care au luat masinile pe credit au incercat sa negocieze condi