În luna ianuarie, autorităţile locale gălăţene prezentau publicului parcometrele ca „un prim pas pentru a intra în rândul oraşelor europene". Teoretic, ele ar fi trebuit să funcţioneze de pe 1 februarie. Din păcate, această promisiune nu a fost onorată.
Şoferii care îşi parchează maşinile la A-urile din cartierul Ţiglina I sau în Centru, la Modern, nu au de ce să îşi facă griji că şi-ar putea găsi maşinile blocate dacă parchează fără să plătească. Investiţia de 15.000 de euro nu este utilizabilă, deoarece nu există încă un regulament de funcţionare. Acesta nu a fost aprobat şi votat de Consiliul Local (CL) Galaţi.
„Din păcate, parcometrele nu funcţionează. Regulamentul lor de funcţionare trebuia aprobat în Consiliul Local, dar până acum nu s-a făcut acest lucru. Probabil că la viitoare şedinţă de CL se va vota", ne-a declarat viceprimarul Nicuşor Ciumacenco.
Cele cinci parcometre au fost cumpărate de societatea Gospodărire Urbană, de la firma „Alien Concept" şi au costat fiecare 3000 de euro (fără TVA).
Când (şi dacă) vor deveni funcţionale, costul unui bilet va fi de 1,3 lei/h. Autovehiculelor care nu vor avea tichet sau abonament valabile perioadei de staţionare în parcarea cu plată, li se va monta dispozitiv de blocare roţi.
Programul de funcţionare a activităţii de blocare-deblocare roţi se va desfăşura de luni până sâmbătă, între orele 8.00-22.00. Valoarea taxei de deblocare va fi de luni-vineri: 100 lei, iar în afara programului este de 150 lei.
Patru dintre automate au fost amplasate în zona blocurilor A, în Ţiglina 1, iar ultimul a fost amplasat în parcarea de la Modern.
Mai multe parcometre
În viitorul apropiat societatea Gospodărire Urbană va mai cumpăra astfel de parcometre. „Din câte ştiu eu există un buget de trei miliarde de lei vechi pentru parcometre. Dacă se va aproba bugetul, vom acoperi tot oraşul", a