Guvernul s-a angajat faţă de FMI că va modifica legislaţia astfel încât să permită acest lucru
Până la sfârşitul anului, Metrorex vrea să reducă cu 30 la sută costurile cu mentenanţa
Executivul s-a angajat în negocierile cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) că va modifica legislaţia astfel încât să permită regiilor de transport Metrorex şi RATB şi CFR Călători să majoreze tarifele, astfel încât să îşi poată acoperi cheltuielile. Scumpirile care vor fi operate de Metrorex şi RATB vor fi mai mari decât rata inflaţiei, se arată în scrisoarea de intenţie convenită de Guvern cu FMI la finalul evaluării din ianuarie-februarie, obţinută de Mediafax. Noua lege va stabili şi înfiinţarea unei noi "autorităţi metropolitane de tranzit", care va supraveghea cele două regii de transport public.
"Vom promova o legislaţie care să stabilească o nouă autoritate metropolitană de tranzit care va supraveghea Metrorex împreună cu sistemul de transport public de suprafaţă din Bucureşti-RATB. Legea va permite de asemenea ajustări mai mari de tarife, dincolo de indexarea cu rata inflaţiei, în acord cu planul strategic de acoperire a cheltuielilor curente prin venituri şi a cheltuielilor de capital prin subvenţii", se arată în document.
În ultimii ani, tarifele Metrorex şi RATB au fost majorate, de regulă, prin raportare la nivelul inflaţiei.
Sursa citată mai relevă că Metrorex şi-a propus să reducă totalul costurilor cu mentenanţa cu 30% până la sfârşitul acestui an.
În precedenta scrisoare de intenţie, Guvernul s-a angajat faţă de FMI că va creşte tarifele practicate de zece companii publice care înregistrează cele mai mari pierderi, inclusiv de CFR Călători, CFR Marfă, Metrorex, Termoelectrica şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.
Biletele de tren au fost majorate cu 8 la sută în septembrie 2010
Cea mai re