Pe o piață a muncii pe care nu se întâmplă mai nimic, vestea că Disneyland angajează câteva mii de oameni a fost primită cu maxim entuziasm. Am vorbit cu oficialii celui mai mare parc de distracții european despre ce-ți trebuie ca să ajungi să lucrezi pentru ei.
La câteva ore de când oficialii Disneyland au anunțat demararea campaniei de recrutare a 3.000 de angajați (accesul fiind liber și pentru români), sute de amatori s-au precipitat să posteze pe internet mesaje de tipul: „Cum aflu ce îmi trebuie pentru angajare? Am impresia că mă calific, cum pot avea șansa să lucrez la ei? Mi se pare locul de muncă de vis.“ Și poate că au dreptate. Unul dintre românii care au trecut prin această experiență este Marius, care a lucrat în parcul de distracții parizian la finalul anilor 2000, cu un contract de câteva luni, în perioada în care era student în capitala Franței.
„A fost, într-adevăr, una dintre cele mai frumoase perioade din studenția mea“, spune acum, regretând că nu și-a putut prelungi contractul, fiind vorba de un post sezonier. De altfel, aceasta este, în general, regula în cazul angajărilor făcute de Disneyland: „Majoritatea contractelor pe care le oferim sunt pe termen scurt, între două și cel mult șapte luni“, spune Elisabetta Marigliano, senior corporate communication în cadrul companiei Disney. Ea precizează însă că, în cazul actualei campanii de recrutare, organizația are în vedere și ocuparea câtorva poziții permanente, la care pot spera și candidații români, „în cazul în care dovedesc că au aptitudinile necesare“.
Este de reținut că angajatorul nu țintește să aloce un anumit număr sau tip de posturi fiecărei țări incluse în „turneul recrutărilor“; cu alte cuvinte, este posibil să selecteze și o mie de români, dar și trei. „Nu suntem adepții normei de lucru. Avem un număr de poziții deschise, care vor fi ocupate la finalu