Hyundai a inclus în oferta pentru România un nou model, destinat în special călătoriilor prin oraş, cu un spaţiu interior apreciabil, dar destul de scump şi... cam leneş.
Sosit pe piață la câteva luni după sora sa KIA Venga, noul ix20 al celor de la Hyundai are de înfruntat o concurență deloc numeroasă, dar bine așezată în nișa din piață deținută de vehiculele Multi-Purpose (MPV) compacte. Dacă luăm în calcul doar Citroën C3 Picasso și Nissan Note, la care se adaugă vrând-nevrând și surioara mai sus menționată, este destul de clar că ix20 nu are o sarcină ușoară. Mai ales că, la prima vedere, prețul cu care importatorul Hyundai a lansat mașina, minimum 16.728 de euro, pare prohibitiv - dacă nu luăm în calcul „oferta“ disponibilă încă din momentul lansării (14.868 euro).
Unde mai pui că varianta diesel costă nu mai puțin de 18.340 de euro, în timp ce modelele similare concurente au prețuri cu mai bine de 2.000 de euro mai mici. Și totuși, simpla comparare a dotărilor prezente pe variantele de bază ale principalilor competitori justifică o mare parte din diferența de preț. Noul MPV Hyundai în echiparea Comfort, singura disponibilă deocamdată, are aer condiționat automat, oglinzi exterioare acționate electric și încălzite, mânere ale ușilor în culoarea caroseriei și chiar senzor de presiune în pneuri. Niciunul dintre contracandidați nu se poate mândri cu dotări similare (cel puțin, nu la varianta de bază). Rămâne însă de văzut câți dintre clienți vor opta pentru o echipare mai bogată în detrimentul unui preț cât mai redus.
Prețul nu e totul
Dacă am lămurit, măcar parțial, problema costului de achiziţie, trebuie menționat și motivul pentru care ix20 nu se poate lăuda cu o personalitate aparte, încercând mai degrabă să o preia pe cea a posesorului. În primul rând, mulţi dintre trecătorii atrași de designul mașinii de test ne-au întrebat, pe bună