Pentru institutul condus de H.-R. Patapievici, criza economică şi austeritatea bugetară nu există. Nici nu se putea altfel, având în vedere faptul că ICR (institut aflat sub patronajul preşedintelui României) este un important canal de propagandă de partid şi, în acelaşi timp, un loc primitor pentru sinecuriştii actualului regim.
Chiar dacă acest institut cultural este păstorit şi populat de tot felul de intelectuali fini, despre care nu ai zice că se pricep la business-uri, ei bine!, şi ICR, ca orice altă instituţie a statului, în guvernarea Băsescu-Boc, pare că a învăţat bine lecţia despre alimentarea clientelei de partid.
Ultimul contract atribuit de ICR a fost postat vineri pe SEAP şi se referă la achiziţionarea de bilete de avion pe rute interne şi internaţionale. Contractul în valoare totală de 800.000 euro, fără TVA, a fost câştigat de asocierea formată din patru firme de turism: Business Travel Turism SRL, PERFECT TOUR SRL şi DANCO PRO COMMUNICATION SRL (toate trei din Bucureşti) şi Eximtur SRL din Cluj-Napoca.
Dacă analizăm acţionariatelor companiilor de turism care au primit generosul contract de la ICR, dar şi background-ul acestora în materie de afaceri cu statul, vom înţelege că atribuirea contractului de 800.000 euro acestor societăţi nu este deloc întâmplătoare.
Nu mai departe de iulie 2010, trei din cele patru firme care acum au primit contractul de 800.000 euro de la ICR - Business Travel Turism SRL, PERFECT TOUR SRL şi DANCO PRO COMMUNICATION SRL - au câştigat şi un contract în valoare de 1,2 milioane euro de la Ministerul Finanţelor Publice, pe atunci condus de Sebastian Vlădescu. Contractul de 1,2 milioane euro de la Ministerul Finanţelor era tot pentru achiziţionarea de bilete de avion, ca şi în cazul contractului cu ICR.
Din cele trei societăţi, cea mai norocoasă la contractele cu instituţii ale statului este firma