Anunţată cu surle şi cu trâmbiţe în vara anului 2008, ancheta "benzinarii", în care patru poliţişti ai Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Constanţa au fost acuzaţi de apartenenţă la o reţea de indivizi care se îndeletniceau cu sustragerea combustibilului, s-a spart ca un balon de săpun. Procurorii constănţeni care au instrumentat cazul au dispus scoaterea de sub urmărirea penală (SUP) a poliţiştilor, dar şi a angajaţilor CFR bănuiţi de ilegalităţi. Motivul - CFR a precizat că nu a înregistrat niciun prejudiciu. După doi ani şi jumătate de la demararea anchetei. În aceste condiţii, dosarul a murit în faşă.
Nu este însă de trecut cu vederea nici faptul că, în vara anului 2008, când procurorii au solicitat arestarea preventivă a celor patru poliţişti şi a celor şase angajaţi CFR suspectaţi de furturi, propunerea de arestare a fost respinsă atât de instanţa de fond, cât şi de cea de recurs, care au apreciat că nu există indicii pentru încătuşarea acestora. Dosarul s-a aflat în lucru la Parchetul de pe lângă Tribunalul Constanţa, care efectua cercetări pentru furt calificat faţă de poliţiştii Laurenţiu Ilie Ciovei, Gheorghe Panait, Florin Ungureanu şi Cătălin Viorel Olaru, din cadrul Secţiei Regionale a Poliţiei Transporturi Constanţa. Alături de ei mai erau anchetaţi şi angajaţii CFR Nicolae Dragomir, Nicolae Mitru, Dumitru Niţu, Ion Iorga, Nicolae Virgiliu Cacenco şi Constantin Petru Axinia.
Furtunuri şi maşini zgâriate
La momentul la care a izbucnit în presă scandalul "benzinarii", s-a scris că agentul principal Laurenţiu Ilie Ciovei, din cadrul TF Palas, ar fi fost coordonatorul aşa-zisei reţele, iar cel despre care s-a spus că ar fi fost prins cu benzina-n "sac" era Gheorghe Panait, adjunct la acelaşi post de poliţie. Dincolo de poliţişti, s-a spus că şi CFR-işti aveau rolul lor în presupusa reţea. De asemenea, s-a mai scris