Criză? Care criză? Anul trecut în România s-au vândut 26 de maşini Ferrari, un român cu „stare" a dat nu mai puţin de 40.000 de euro pe un Rolex iar un magazin care comercializează branduri de haine de lux precum Ermenegildo Zegna, MaxMara, Pal Zileri, Marella sau Emporio Armani a avut încasări de vreo 3 milioane de euro.
„Anul trecut, vânzările nu au fost nici mai bune, nici mai rele decât în 2009. Efectul principal al crizei pe piaţa luxului este o imprevizibilitate mult mai mare: nu mai există o sezonalitate anume - de exemplu ianuarie 2010 a fost cea mai bună de la înfiinţarea companiei, deşi de regulă prima luna a anului este mai slaba", explică, pentru romanialibera.ro, Raluca Dobre, director de comunicare al companiei Chronolink, distibuitorul local al Rolex.
Şi pentru Ferrari anul 2010 fost peste cel precedent, deşi puţin sub aşteptări. „Recesiunea nu a afectat dramatic vânzarea mărcilor de lux în România. Ferrari este considerat în continuare o investiţie care se depreciază puţin. Acesta este motivul pentru care încă vindem toate unităţile alocate", a declarat, pentru romanialibera.ro, Roxana Vâlcu, directorul de comunicare la Forza Rossa, partenerul oficial al Ferrari pe piaţa locală.
Românii care conduc Ferrari: Bărbaţi, între 25 şi 55 ani
Anul trecut, Forza Rossa a vândut 26 de maşini de maşini Ferrari, fiind liderul de piaţă pe segmentul de lux din România. „Cel mai scump model Ferrari vândut anul trecut a fost un model în serie limitată, 599 GTO, care a costat 320.000 de euro", explică reprezentanţii Ferrari.
Potrivit companiei, clienţii Ferrari au vârsta cuprinsă între 25 - 55 de ani şi sunt, evident, predominant bărbaţi, de profesii liberale sau din zona financiar-bancară. O mare parte dintre aceştia provin din Bucureşti sau din marile oraşe ale ţării: Timişoara, Iaşi, Constanţa sau Piteşti. „Ca şi so