Drumul spre mare cu trenul va dura mai puţin din această vară! Trenurile care merg spre litoral vor putea circula cu 160 de km pe oră. Bulgarii ne-au luat-o înainte şi la acest capitol.
Potrivit celor de la Mersul Trenurilor, în momentul de faţă un drum Constanţa-Bucureşti durează în medie trei ore şi 45 de minute cu un accelerat şi trei ore şi 54 de minute cu un tren rapid.
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, susţine că acest timp va fi scurtat odată cu finalizarea lucrărilor de reabilitare a liniei de cale ferată Bucureşti-Constanţa, lucrări începute în 2006. Termenul iniţial de finalizare a fost anul 2009, însă lucrările au întârziat cu circa doi ani.
Conform calculelor jurnaliştilor de la Ziarul Financiar, modernizarea căii ferate care face legătura între Capitală şi litoral se ridică la circa 913 milioane de euro.
Bulgaria însă se descurcă mult mai bine la capitolul infrastructură. Vecinii noştri vor avea până la sfârşitul anului 2013 linii de cale ferată de mare viteză, atât pentru transportul de pasageri, cât şi pentru cel de marfă.
La sfârşitul anului trecut, China a semnat cu Bulgaria un memorandum de cooperare în domeniul transportului feroviar, în care este inclusă dezvoltarea de căi ferate de mare viteză.
Drumul spre mare cu trenul va dura mai puţin din această vară! Trenurile care merg spre litoral vor putea circula cu 160 de km pe oră. Bulgarii ne-au luat-o înainte şi la acest capitol.
Potrivit celor de la Mersul Trenurilor, în momentul de faţă un drum Constanţa-Bucureşti durează în medie trei ore şi 45 de minute cu un accelerat şi trei ore şi 54 de minute cu un tren rapid.
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, susţine că acest timp va fi scurtat odată cu finalizarea lucrărilor de reabilitare a liniei de cale ferată Bucureşti-Constanţa, lucrări începute în 2006.