Criza? Care criza? Anul trecut în România s-au vândut 26 de masini Ferrari, un român cu „stare" a dat nu mai putin de 40.000 de euro pe un Rolex iar un magazin care comercializeaza branduri de haine de lux precum Ermenegildo Zegna, MaxMara, Pal Zileri, Marella sau Emporio Armani a avut încasari de vreo 3 milioane de euro. „Anul trecut, vânzarile nu au fost nici mai bune, nici mai rele decât în 2010. Efectul principal al crizei pe piata luxului este o imprevizibilitate mult mai mare: nu mai exista o sezonalitate anume - de exemplu ianuarie 2010 a fost cea mai buna de la înfiintarea companiei, desi de regula prima luna a anului este mai slaba", explica, pentru romanialibera.ro, Raluca Dobre, director de comunicare al companiei Chronolink, distibuitorul local al Rolex.
Si pentru Ferrari anul 2010 fost peste cel precedent, desi putin sub asteptari. „Recesiunea nu a afectat dramatic vânzarea marcilor de lux în România. Ferrari este considerat în continuare o investitie care se depreciaza putin. Acesta este motivul pentru care înca vindem toate unitatile alocate", a declarat, pentru romanialibera.ro, Roxana Vâlcu, directorul de comunicare la Forza Rossa, partenerul oficial al Ferrari pe piata locala.
Românii care conduc Ferrari: Barbati, între 25 si 55 ani
Anul trecut, Forza Rossa a vândut 26 de masini de masini Ferrari, fiind liderul de piata pe segmentul de lux din România. „Cel mai scump model Ferrari vândut anul trecut a fost un model în serie limitata, 599 GTO, care a costat 320.000 de euro", explica reprezentantii Ferrari. Potrivit companiei, clientii Ferrari au vârsta cuprinsa între 25 - 55 de ani si sunt, evident, predominant barbati, de profesii liberale sau din zona financiar-bancara. O mare parte dintre acestia provin din Bucuresti sau din marile orase ale tarii: Timisoara, Iasi, Constanta sau Pitesti. „Ca si socieatatea