Creşterea importanţei sectorului privat în contextul crizei financiare a permis evoluţia investiţiilor pentru sistemul de francize românesc, ne-a spus Adrian Gheor-ghe, directorul general al "Thinkbig" - firmă de consultanţă în domeniul francizei, adăugând că din ce în ce mai mulţi investitori găsesc în România numeroase oportunităţi de investire: "În prezent, putem regăsi pe piaţa românească peste 490 de reţele de francize, urmând ca, în 2011, mai mult de 12 branduri să intre în ţara noastră, prin acest sistem, în domeniile retail, hotelier, servicii şi fast-food".
Printre cele mai mari francize care se vor regăsi pe piaţa româneas-că până la sfârşitul lui 2011 se numără "Subway" - lanţ de restaurante care comercializează produse cum ar fi sandwich-urile şi salatele proaspete. În 1965, Fred De Luca, de 17 ani, şi prietenul său de familie Peter Buck au deschis "Pete"s Suber Submarines", în Bridgeport, Connecticut. După ce s-a străduit să menţină brandul în primii ani, fondatorii au schimbat numele companiei în "Subway" şi au început procesul de francizare în 1974. Astăzi, marca "Subway" are 34.008 de restaurante în franciză, în 95 de ţări.
Taxa iniţială de franciză este de 15.000 de dolari, iar investiţia globală poate fi mai mică de 78.600 de dolari, potrivit estimărilor, în func-ţie de mărimea restaurantului, de costurile de construcţie, locaţie etc. şi poate ajunge până la 200.000 de dolari, ne-a precizat Adrian Gheorghe.
ERA este un francizor global de brokeraj imobiliar rezidenţial. De mai bine de 30 de ani, ERA oferă marketing, educaţie, tehnologie, servicii, servicii de asistenţă în afaceri, consultanţă networking şi alianţe comerciale, fiind specializată pe vânzări, cumpărări, închirieri apartamente, case, vile, terenuri, administrarea spaţiilor închiriate, asigurarea actelor cadastrale, întocmirea actelor în regim de urgenţă, consultanţă