A început WRC, Campionatul Mondial de Raliuri, cu prima etapă, din Suedia Noutatea absolută o constituie trecerea la maşini de clasă mică, dotate cu motoare supraalimentate de 1.6 litri
Trendul actual în industria auto este de a scoate maşini cu motoare din ce în ce mai mici, aşa numitul proces de "downsizing", fără a afecta însă foarte mult performanţele. Cei de la WRC par să se fi molipsit şi ei! Regulamentul tehnic al noului Campionat Mondial de Raliuri, renunţarea la motoarele de 2.0 litri de pînă acum şi trecerea la propulsoare supraalimentate de 1.6 litri. Limita de putere bate însă tot spre 300 CP! Dar cuplul va fi ceva mai mic, aşa că, pentru a compensa această lipsă, noile propulsoare vor fi supuse la turaţii mai mari. Restul reglementărilor tehnice sînt aproape identice cu cele pentru clasa Super 2000. În mare, doar turbina şi eleronul spate diferă. Dar nu trebuie uitate eliminarea diferenţialului central activ şi interzicerea padelelor pentru schimbarea treptelor de viteză de către FIA!
Tot pentru a face faţă schimbării, echipele au renunţat la bolizii "tradiţionali", precum Citroen C4 sau Ford Focus, şi au trecut la "grupa mică", reprezentată de modele ca Citroen DS3 WRC sau Ford Fiesta RS WRC.
Raliul Suediei: Patinaj pe 4 roţi
Prima etapă a WRC 2011, Raliul Suediei, oferă un spectacol unic, "ostilităţile" desfăşurîndu-se pe zăpadă şi gheaţă. Derapajele mai mult sau mai puţin controlate sînt la ordinea zilei, piloţii şi maşinile fiind extrem de solicitaţi. Tehnicile de pilotaj sînt cu totul altele decît pe macadam sau asfalt, bolizii de 300 CP glisînd aproape continuu, ca la patinaj artistic, în ciuda pneurilor speciale cu ţinte (cuie), vitezele maxime atinse bătînd spre 200 km/h. Ceea ce l-a determinat pe Ken Block, primul american din WRC, să afirme după primele probe speciale că "nu înţelege