O primă înmatriculare pentru o maşină compactă de 4-5 ani poate ajunge la 1.500 de euro, astfel că târgurile auto au devenit un fel de muzee, cu doi-trei vizitatori pe oră. Avantaj: dealerii de maşini noi. Sursa: CODRIN PRISECARU
Creşterea taxei de prima înmatriculare a dus aproape la dispariţia tranzacţiilor de maşini secondhand (SH). "Piaţa e blocată. Acum nu mai poţi să cumperi un autoturism nemţesc cu 5.000-6.000 de euro care să meargă fără probleme câţiva ani. Iar ca să-ţi iei în aceşti bani o maşină nouă, nu-ţi ajung decât pentru ceva din clasa mini. Pentru că au scăzut foarte mult vânzările, multe dintre firmele care vindeau maşini s-au desfiinţat, n-au mai făcut faţă, iar acum au rămas doar persoanele fizice", a declarat Florin Pârvu, patronul Autovit, cel mai mare târg de maşini second-hand din ţară.
Discount de 500 de euro, dar taxă mai mare cu 900 de euro
În luna decembrie, numărul înmatriculărilor de maşini second-hand s-a dublat faţă de noiembrie şi, de asemenea, faţă de luna decembrie 2009. 41.075 de maşini cumpărate la mâna a doua s-au înmatriculat în ultima lună a anului trecut, faţă de 24.000 câte s-au înregistrat în decembrie 2009.
În prima lună de la intrarea în vigoare a taxei de primă înmatriculare s-au înregistrat 17.156 de maşini cumpărate secondhand, dar o mare parte fuseseră luate în ultimele zile din decembrie şi înmatriculate după terminarea Sărbătorilor. Pentru că nu se vând, cei care aduc maşini la mâna a doua din străinătate au început să lase din preţ.
La Constanţa, de exemplu, un Opel Astra GTC, Euro 4, cu motorizare de 1.8, pe benzină, cu până în 70.000 de kilomteri la bord îl poţi cumpăra cu aproximativ 7.000 euro. În luna noiembrie, costa 7.500 euro. E adevărat că taxa de înmatriculare te face să scoţi din buzunar încă 900 euro.
În Timişoara, un Ford Focus cu nume